Zilizi Krisztián

BMW e36 325i

Eddigi eredmények

  • 2013-ba indultam először versenyen ami Gymkhana volt és abban évben az Amatőr Gymkhana Országos Bajnokság 3. helyét értem el!
  • 2014-es évet sajnos kicsit gyengébben kezdtem, mert az AMTS-en csak a qvalifikáción tudtam a második helyet autózni,
  • a top 8-ba egy bólya hiba épp elég volt, hogy 5. helyen zárjam a versenyt
  • majd a Taszári Gymkhana versenyen a 4. helyet sikerült csak megszereznem.

Mikor kezdtél el, versenyzéssel foglalkozni?

Nagyjából 2009 és 2010 környékén kerültem be a drift világába Id. Mester János szárnyai alatt. Akkor még csak segítettem a szerelésbe neki és jártuk a versenyeket idehaza és külföldön egyaránt! Sok edzés alkalmával próbálhattam ki magam a volán mögött és így megszerettem nagyon gyorsan ezt a sportot és 2012-be jutottam el odáig, hogy saját versenyautót építsek magamnak!

Mi volt az első erre alkalmas versenyautód?

Bmw e36 325i, ez volt az első és a jelenlegi autóm is.

 

Mennyi energiát fordítasz a versenyzésre és az ehhez szükséges felkészülésre?

Nagyon sok energiát és időt szánok az előkészületekre, a versenyautóra és a versenyekre is! Gyakorlatilag folyamatos előkészület van a versenyautón, ami két egymást követő hétvégét is felemészt, ilyenkor ez nagyon soknak tűnik a munka mellett, mert van, hogy 2 hét teljesen egybe olvad és ez nagyon fárasztó tud lenni, de utólag mikor a rajtnál ülök az autóban akkor mindig rájövök, hogy igen, megéri!

Mi motivál téged, ha szigorúan a versenyeket nézzük?

A fő motivációm a versenyek alatt, hogy mindig a legtöbbet hozzam ki az adott körből vagy épp az adott versenyből. Próbálom saját magam és a versenyautó határait feszegetni és tovább fejleszteni!

Milyen fejlesztéseket hajtottál végre az idei szezonra?

Idén kapott egy bukócsövet az autó, amivel biztonságosabbá tettük a karosszériát, kapott egy nagyobb hűtőt és komolyabb ventillátorokat a motor jobb hűtése érdekében. Kapott még egy írható computert /VEMS/ is amivel optimalizálni lehet maximálisan a motor teljesítményét. Nagyobb és jobb fékeket is kapott, kormányszög módosítással karöltve. Több karosszéria elemet műanyagra cseréltünk a súly csökkentése végett!

Hogyan kerültél be a Markom Racing Team-ba?

Azt, hogy bekerültem a csapatba azt Ámon Olivérnek köszönhetem, mert versenyen és versenyen kívül is baráti kapcsolatban állunk és sokszor beszéltünk már arról, hogy jó lenne, ha bekerülnék én is a csapatba, míg végül 2014 őszén felhívtam a csapat főnökét Kurucz Edinát és jelentkeztem.

Milyennek találod a csapatot, könnyen be tudtál illeszkedni?

Versenyeken mindig is jó kapcsolatba voltam a Markom Racing Team tagjaival, ezáltal könnyen ment a beilleszkedés a csapatba. Azon leszek egész évbe, hogy a jó viszony meg is maradjon köztem és a csapattagok között!

Mik a 2016-os terveid?

2016-os terveim közt szerepel, hogy a legtöbb Gymkhana semi-pro versenyen dobogóra állhassak és driftben is szeretnék jó eredményeket elérni!

 

Gyémánt fokozatú támogatóink