MAY-DAY Markom módra
2017. május 13-án és 14-én ismét várta a máriapócsi katlan, a technikás pályával és kemény fallal rendelkező Rabócsiring a Markom Racing Teamet, hogy hat nemzet 69 pilótájával mérjék össze erejüket. Komoly kihívás volt, de a fiúk egy másodpercre sem ijedtek meg, hozták azt, amihez a legjobban értenek: vérprofi módon drifteltek.
A szombati edzésnap eléggé megviccelte az összes pilótát. Hol szakadt az eső, hol felszáradt a pálya, hol újra csúszóssá vált a frissen lehullott égi áldást követően. Nehéz ilyenkor alkalmazkodni a változó körülményekhez, megtalálni a jó beállításokat, kiválasztani a megfelelő gumit és guminyomást. A profi csapatnak természetesen ez sem okozott gondot, így egy-két apróbb műszaki gond megoldását követően mindenki izgatottan várta a vasárnapi megmérettetést.
A szombati balesetek és műszaki gondok miatt a vasárnapi versenyen Pro2 kategóriában tizenhárom, míg Pro kategóriában harmincnégy pilóta állt rajthoz. A Pro2 csaták rögtön „házon belüli” versenyt hoztak, ugyanis Bócsik Oszinak Turóczi Árpival kellett megküzdenie a Top16-ban. Hihetetlen szoros volt a verseny, a fiúk nem kímélték egymást, kilincs a kilincsen haladtak és fűzték végig a pályát. Ebből az összecsapásból Oszi került ki győztesen és így menetelt tovább.
A csapaton belüli verseny itt még nem ért véget, ugyanis hamarosan Zilizi Krisztián és Kálózi Péter mérte össze tudását; ezen a hétvégén Kálózi Peti volt a jobb, így ő jutott tovább. Bauer Bence Bernát Attilát, Bócsik Oszkár pedig Alexandra Fijalt legyőzve menetelt előre egészen addig, amíg újabb Markom csata nem következett Oszi és Bence között. Bócsik Oszi végül Semegi Józsefet legyőzve a harmadik, míg Bauer Bence Kis Patriktól kikapva a második helyet szerezte meg a Pro2 kategóriában.
A versenyt követően Bócsik Oszitól azt kérdeztem, hogy milyen érzés volt épp Bencével összecsapnia a Top4-ben. Bócsik Oszi: „Örültem, hogy a Top 4-ben találkoztunk. Nagyon szeretek Bencével ellen menni, nagyon gyors és pontos pilóta. Remélem, idén sokszor találkozunk a top 4-ben!”
Bauer Bence pedig így mesélt a hétvége legizgalmasabb pillanatáról: „Számomra talán a legizgalmasabb a kvalifikáció volt, mivel még nem volt teljesen felszáradva a pálya, ezért a legtöbb zónán állt a víz, és meglepetésként ért mindenkit, hogy miként fog viselkedni az autó. Természetesen a Top4-et is kifejezetten élveztem, nagyon kíváncsi voltam az új elektronikával hogyan fog menni az autó páros csatákban. Nagyon jól éreztem magam a hétvégén, remélem sok ilyenben lesz még részünk a szezonban.”
Keményfába vágták a fejszéjüket a Pro kategóriában versenyző Markom pilóták is, hiszen több száz lóerős autókkal és rutinos, profi külföldi és magyar pilótákkal kellett felvenniük a versenyt. A bivalyerős Sierrával versenyző Hutter Ferenc, a japán vasakat imádó Róna Péter és a végletekig feszített E30-cal rajthoz álló Bimbó József sajnos már a Top32-ben kiesett, így ők a pálya széléről drukkolhattak csapattársaiknak.
Magyar Tamás dízel Mercedese sajnos több műszaki gonddal is küzdött a verseny folyamán, így sokszor még Tomi sem hitte, hogy bár nehéz csatákban, mégis könnyedén vette az akadályokat és jutott el így egészen a Top8-ig. Girda Rares ellen Tomi végül Turóczi Árpi autójával tudott már csak rajthoz állni és igyekezett a maximumot kihozni abból az autóból, amivel még sohasem versenyzett. Sajnos Tomi nem jutott tovább és ezzel a hetedik helyen zárta a versenyt, de így is kalap le előtte, hogy ilyen eredményt ért el ennyi gonddal küzdve, és kalap le Turóczi Árpi előtt is, aki gondolkodás nélkül nyújtotta át a kocsikulcsot ebben a nehéz helyzetben.
A hétvége legeredményesebb Markom pilótája Molnár Andris lett, aki Kolev Atanast, Wojciech Gozdziewiczet, Marco Zakourikot és Hetyési Zsoltot legyőzve végül a harmadik helyen végzett a 34 főt számláló Pro kategóriában.
A versenyt követően Molnár Andristól azt kérdeztem, hogy milyen érzés egy ilyen népes, 34 fős nemzetközi mezőnyben felállni a dobogóra? Molnár Andris: „Fantasztikus! Mindig boldog vagyok, hogy ha ilyen közönség előtt versenyezhetek! MIATTUK olyan különleges a dobogóra állás!”