Tor Kielce – kemény hétvége volt…
A Markom Racing Team igen keményfába vágta a fejszéjét, hiszen egy távoli országban, nagyon nehéz pályán, nehéz ellenfelek ellen szálltak ringbe most hétvégén a csapat tagjai. Bimbó József, Molnár András és Magyar Tamás képviselte a csapatot ezen a lengyelországi futamon.
A pálya hihetetlenül nehéz volt, ritkán van lehetőség ilyen körülmények között versenyezni. Nem csak technikás, hanem gyors is volt ez, hiszen a megindítási sebesség 160-180 km/h közé esett, ami igen magasnak számít ebben a sportban. Mi volt erről a Markomos pilóták véleménye?
Molnár András: „Európa egyik legtempósabb pályája, a beesési sebességnek gyakorlatilag csak a képzelet szab határt, a kvalifikáción ha 155 km/h alatt kezdtük el a driftet, akkor az komoly pontlevonással járt. Az egyik kedvenc pályám lett, nagy kihívás volt, ugyanakkor óriási élmény teligázon terelni a vasat. Alig várom, hogy visszamenjünk.”
Bimbó József: „Imádtam, mert egy nagyon tempós és technikás pálya, ami számomra tele volt kihívásokkal. Bármikor visszamennék!”
Magyar Tamás: „A pálya iszonyatosan technikás és jó volt. Bár túl sok kört nem tudtam megtenni, de a 170-180 km/h-s megindítás mindenképpen nagy kihívás volt és nagy élvezetet jelentett.”
Nehezítésként ott voltak a helyi profik, akiktől tart az egész európai mezőny, hiszen a lengyel pilóták hírhedten kemény és nehéz ellenfelek. Mint ahogy azt Tomi is megjegyezte hatalmas előnyük volt a hazai pálya. A magyar pilótáknak csak két órájuk volt edzeni, ami nem volt túl sok a mind technikában, mind vezetési tudásban kiváló lengyel versenyzőkkel szemben.
Molnár András pedig így vélekedett róluk: „Versenyzőknek sportszerűek, barátságosak, segítőkészek és nem utolsó sorban a legnagyobb szponzori háttérrel rendelkezők is alázatosak. Élmény volt velük versenyezni, rengeteget tanulok tőlük.”
Sajnos Magyar Tomi nem volt túl szerencsés, hiszen sok-sok apró műszaki gond tört borsot a szerelői orra alá, melyről így mesélt: „A legnagyobb problémánk a vízhűtéssel volt, amit az utolsó verseny óta teljesen újjá építettünk, de csak itt tudtuk tesztelni és sajnos nem vált be. Ezt tetézte, hogy a mind a három kvalifikációs körön más technikai problémám volt. Ezek apróságok voltak, de így verseny közben nagy bajt okoztak és nem lett értékelhető köröm sem ezek miatt.”
Molnár Andris és Bimbó József kénytelen volt egymással megküzdeni, amiből egy igen izgalmas csata lett – persze itt is közbeszólt a technika ördöge: „Egy nagyon jó csatának indult. Mindig szerettem volna kipróbálni magamat Andrissal szemben. Az első futamban én voltam a követő, ahol a technika ördöge megtalált minket és felrobbant a víztartályom. Nem adtuk fel , elől haladóként úgy érzem sikerült egy jót autóznunk.” – mesélte a csatáról Bimbó József.
Molnár Andris már gőzerővel készül a következő csatára és boldogan tekint vissza csapattársaival egyetemben erre a kemény, nehézségekkel tűzdelt klielcei hétvégére: „Ezúton szeretném megköszönni a versenyzési lehetőséget, bizalmat a Markom Racing Teamnek, a logisztikai támogatást a BudGarage-nak, köszönöm a lengyeleket is megrettentő versenyautót Fejes Lászlónak, továbbá köszönöm Zsigó Márknak és Szőke Sándornak is az állandó segítséget! A lengyelországi hétvége után is kijelenthetem, hogy nekem van a legjobb csapatom és a legjobb autóm is Európában, a kérdés még mindig csak az, hogy én mikor tanulok meg végre vezetni…”
A Pro2 kategória pilótáival most hétvégén a Drift Matsuri futamon, míg a profikkal a Trackwoodon találkozhattok legközelebb!