Drift Games Amikor a technika ördöge kiütéssel győz…
2018 április 21-22-én felkerekedett a Markom Racing Team, hogy a téli fejlesztések után végre élesben is kipróbálhassák autóikat a pilóták. Erre nem is találhattak volna jobb és méltóbb versenyt, mint a Drift Gamest, melyre 77 pilóta nevezett több európai országból és melyet több ezer néző izgult végig.
Amint a csapat megérkezett, a máriapócsi fal és a technika ördöge összekacsintott, majd leültek egymással szemben és kő-papír-ollóval sorsolták ki egymás között a Markomos pilótákat. A technika ördöge fölényesen nyert, így az edzésnapon és a versenynapon is sorra szedte áldozatait. Nézzük sorba kinek mivel tört borsot az orra alá:
- Hutter Ferenc: „Megevett egy csavart a 6 henger”
- Magyar Tomi: „Valószínű, hogy minimálisan csapágyas lett a motor. Igazából működött, de annak érdekében, hogy menthető maradjon inkább úgy döntöttem, hogy nem megyek vissza a pályára. Két éve nem volt ilyen gond az autóval, így csak egy dologra tudok gondolni: hátul haladóként a forró gumifüstben nem tudott visszahűlni az olaj, ráadásul a pályának ez a nyomvonala a leghosszabb, így túlmelegedett és ez okozhatta a problémát! Folyamatosan gyorsulunk, fejlődik az autó, egyre keményebb ellenfelek vannak ,úgyhogy nincs mese fejlesztünk ezen is. Úgy tűnik most ez a gyenge pont!”
- Turóczi Árpád: „Sajnos a hétvégét kuplung miatt feladni kényszerültünk, azt a kis visszafordítót annyira nem díjazta a hajtás, és most a kuplung volt a leggyengébb láncszem.”
- Bócsik Oszkár: „Az autó tökéletes volt addig a pillanatig, amíg nem rúgtam rá a kuplungra. Mindkét féltengely eltört.”
- Jugovits István: „Egy régóta ismert hiba jött vissza, amit már évek óta kiküszöböltünk csak most nagyon kapkodva az utolsó utáni pillanatban raktuk össze az autót.”
- Róna Péter: „Annyira erős megindításokat gyakoroltam, hogy a kvali előtt a vezérműszíj is átugorott pár fogat ijedtében a fal előtt.”
- Ámon Olivér: „Elektromos (motorvezérlő) problémára gyanakszunk, minden mást kizártunk ott helyszínen.”
- Bauer Bence: „A hétvége folyamán 4 féltengelyt tört el az E500, ami a nyomatéknak köszönhető. A kevés edzés ellenére az utolsó tartalék féltengellyel rajthoz tudtam állni, azonban az első csatánál sajnos eltört a kormányösszekötő az autóban, ezért megforogtam és a követő autó nekem jött.”
- Bimbó József: „Nekem a váltó robbant fel (lefogazott a negyedik sebesség). Ez egy újabb kihívás volt számunkra, ahol spontán próbáltunk megtanulni váltót szerelni. Nálam harangot kell cserélni, ezért két váltóból kell összerakni – ezt sajnos most nem sikerült megcsinálni.”
Egyetlen pilóta volt csak szemfüles, Zilizi Krisztián, aki fele királyságát odaadta a technika ördögének és így megúszta a versenyt technikai hiba nélkül. Krisztián így foglalta össze röviden és frappánsan érzéseit a futammal kapcsolatban: „Az tetszett, hogy ismét élvezhettem a máriapócsi pályát, annak rendkívül technikás részeit és az egésznek a hamisítatlan hangulatát, amihez erősen hozzájárult az egész csapat!”
Természetesen a csapat nem búsul, hanem gőzerővel szerel és készül a következő megmérettetésre, mely a Slovakiaringen várja őket 2018. május 1-jén, hiszen jön a MayDay.