A május 1-jei szlovákiai May Day sikeres küzdelmei után most egy igen peches hétvége várt a Drift Games-en a Markom Racing Team versenyzőire. A verseny helyszíne Máriapócs volt, a megújult Rabócsiring. A pilóták jöttek, láttak, bosszankodtak…
A Markom csapata most négy pilótával képviseltette magát az igen népes, 29 főt számláló PRO mezőnyben. A jól ismert pálya most hirtelen mindenki számára ismeretlenné vált, ugyanis épp ellenkező irányban kellett driftelni rajta, ami mindenkinek feladta a leckét: „Nagyon tetszett a fordított pálya. Technikás volt a jó nyomvonalon autózni. Nehéz volt megtalálnom a megfelelő beállítást az autón és az első zónára való autózás is okozott némi fejtörést. Sajnos már a kvalifikáción éreztem, hogy valami gond lesz a hajtáslánccal. Ez a top16-ban be is következett, a kardán végén lévő csukló szétrobbant.” – mesélte a verseny után Bócsik Oszi.
Bimbó Józsi és Magyar Tomi is megismerkedett közelebbről a fallal, de lévén régi jó ismerősök, gyorsan sikerült továbblendülni.
Bimbó Józsi így mesélt erről a koccanásról: „Tsuiso edzésen Calin Ciortan ellen az utolsó érintési zónánál sikerült besokallnom és Calin teligázon rámfordította az autót. A bal hátsó kerekével lerombolta az autóm elejét, sajnos mindkét nyúlvány megsérült, de hála a segítő kezeknek ezt hamar orvosoltuk.”
Zilizi Krisztián egy picit bosszankodott a kvalfikáció után, hiszen ezúttal nem sikerült túl jól: „Egyrészről jó lett volna reggel menni legalább még 2 kört, de sajnos az első edzőkörömön eltört a féltengely, úgyhogy ezzel le is csúsztam az edzésidőről. A kvalira gyorsan orvosoltuk is a problémát, de az első kör nem sikerült valami jóra, mert a harmadik zónához nem értem ki. Gondoltam, a második körömre megugrom az akadályt és nagyobb lendülettel érkezek a második zónához és így jobb lesz a harmadik is… Ezzel azonban túlvállaltam magam, így sajnos sok lett és elkezdett az autó túlfordulni, amit már nem sikerült visszahoznom!”
Magyar Tomi volt talán túlzás nélkül a hétvége egyik sztárja. Összetörte csúnyán az autó hátulját, de a Mercinek ez már meg se kottyant. Rengetegen segítettek és gyorsan versenyre kész lett újra az autó. A kvalifikációs köre hihetetlen lett Tominak, három tized ponttal megelőzte a közel kétszer olyan erős autóval versenyző Roman Kolesart. Mindenki izgatottan várta a versenyt és sokan már ekkor dobogóról beszéltek – nem véletlenül. A technika azonban megint közbeszólt:
„A Top 16 első csatáját rögtön egy visszahívással kezdtük, amivel nagy gond még nem is lett volna, de első körben a pálya felénél kilyukadt egy cooler cső és elment az erő, így nulláztam… Hiába cseréltük ki 3 perc alatt ugyan rajthoz álltam, beleadtam mindent, sikerült kétszer is nekikoccannom az előttem haladónak. Rajta voltam rendesen, de sajnos ez kevés volt, így kiestünk. Technikai sport, ez bármikor benne van.” – mesélte Tomi a verseny után.
Bár a hétvége kézzel fogható eredményt nem hozott, de rengeteg élménnyel, tudással lett gazdagabb a csapat, melyet hamarosan kamatoztatni is fognak a következő versenyen.