Brno – ez a pálya se fogott ki rajtunk
A Markom Racing Team profi pilótái már nagyon várták ezt a brnoi futamot, hiszen ez a kifejezetten technikás és egyben gyors pálya mindig óriási kihívást jelent számukra és ellenfeleik számára is. A Magyar Profi Drift Bajnokság pontversenye pedig igen szoros volt az utolsó futam előtt, így nem volt mindegy több pilóta számára sem, hogy milyen eredménnyel tér majd haza.
A kvalifikációk nem sikerültek túl jól a fiúknak, bár volt, aki már annak is örült, hogy egyáltalán rajthoz állhatott. Bócsik Oszkáréknál ugyanis történt egy „kis” baj: „Az első napon a kvali előtt eltört a lengéscsillapító szára. Nagyon jól esett, hogy sokan a mezőnyből egyből segítettek. Gergely Sanyiéktól alkatrészt kaptunk, míg Marco Zakourli meghegesztette a sérült alkatrészt. A csapat többi tagja összerakta az autót, így tudtam egyáltalán kvalifikálni.”
Technikai gondok ide, nehéz pálya oda, a fiúk óriási hévvel vetették bele magukat a csatákba. Bócsik Oszkár épp Bauer Bencét kapta ellenfelül a Top32-ben. Most Oszi volt az ügyesebb, de ez a győzelem azért nem volt túl jó érzés neki sem: „Nagyon szeretünk egymás ellen menni, de nem itt az elején, hanem a döntőkben.”
Már a Top32-ben búcsúzott így Bauer Bence és jóbarátja Dr. Turóczi Árpád is. A Top16-ig jutott Bócsik Oszkár, Magyar Tamás és Zilizi Krisztián is. Krisztiánnak nagyon tetszett ez a pálya, élményeiről így mesélt a futam után: „Ahogy tavaly most is nagyon tetszett a pálya, bár akkor SEMI-PRO kategóriába indultam és a pálya egy másik részén volt a kijelölt szakaszunk. A pro nyomvonal technikásabb volt, de azt mondhatom sikerült betanulnom és voltak jó köreim. Az autónak is jó volt a pálya, szerencsére a hosszabb diffinek a tempó is egész jó volt és a kuplungot se kellett rugdosni folyamatosan.”
Ámon Olivér csak a Top8-ig jutott és nem ő hibázott sajnos: „A második körben én mentem elől, és közvetlenül a megindítás után/közben, szinte egyenesen belém jött az ellenfelem. Ez még az a vonal előtt történt, ahonnan nézték illetve pontozták a kört. Kitört egy darab a felnimből, és a futóműben is okozott kárt. Őt hozták ki győztesnek.” – mesélte a verseny után Olivér.
A legjobb Markomos és egyben a legjobb magyar pilóta ezen a hétvégén Hutter Ferenc lett, aki a nemzetközi összesítésben a negyedik, a magyar bajnoki futamon pedig így az első helyet szerezte meg. Vajon mennyire volt nehéz ez a menetelés a Top32-től a Top4-ig? „Nem mondanám nehéznek, inkább hosszúnak. A mezőnyben sok jó pilóta volt. A kvalin rosszul időzített gumimelegítés és rossz guminyomás miatt elég rossz helyre kerültem, viszont elég jó ágon voltam – leszámítva a versenyt nyerő Marcot.”
Köszönjük, hogy most is és egész évben drukkoltatok a Markom Racing Team pilótáinak. Kövessétek nyomon majd a téli felkészülésünket és tartsatok velünk jövőre is.