Fülig mosoly, megtestesült nyugodtság, a pályán meg egy egészséges őrültség: ő Kálózi Péter, aki sokat tanult a tavalyi évtől és még többet vár az idei szezontól. Múltról, jövőről kérdeztük őt…

 

Kezdjük egy kicsit azzal, hogy visszatekintünk az elmúlt idényre. Mennyire vagy elégedett az eredményeddel?

Kálózi Péter: Visszatekintve egy elég jó év volt számomra, rengeteget fejlődtem versenyről-versenyre! Elégedett vagyok, meg nem is. Sajnos nem sikerült kimaxolnom a tavalyi szezont a technika közbeavatkozása miatt. Gondolok itt a nem megfelelő gumi kiválasztására, illetve az apróbb meghibásodásokra, de azért többször is sikerült dobogóra állnom, aminek nagyon örülök.

Melyik volt a tavalyi év legjobb verseny pillanata és miért?

Kálózi Péter: Huh, nem igazán tudom eldönteni, mert több felejthetetlen pillanat is volt a tavalyi szezonban. Talán elsőként a Sebességfesztivált mondanám, ahol sikerült a végén dobogóra állnom elég szoros csaták után. De ott volt még a Trackwood is, ahol úgy futottam neki a kvalifikációnak, hogy az autó elejét újra kellett építeni (volt egy kis baleset 😛 ) és ezzel az utolsó pillanatban lettünk kész. 

Mesélj nekünk arról, hogy milyen munka folyik jelenleg a műhelyben? Hozzányúltatok az autóhoz vagy csak letörlitek majd a port róla? ☺   

Kálózi Péter: Gőzerővel készül az autó a 2019-es szezonra. Idén a lóerők, newton méterek maradnak, viszont mivel sikerült a 2018-as szezonban az összes falra rátenni, ami az utolsó versenyen eléggé meg is látszott az autón, így kap egy kis ráncfelvarrást. A vízhűtő új helyre kerül a csomagtartóba és a csőváz elejét is átalakítottam, hogy jobban elférjen a nagyobb intercooler. 

Miért jó Markomosnak lenni?

Kálózi Péter: Mikor a Markomhoz kerültem nem is gondoltam volna, hogy ennyi mindent fogok kapni ettől a csapattól! Nem csak a versenyzés lehetőségének megkönnyítését kaptam, hanem új barátokat, családot is. Nagyon jó hangulatban szokott telni az összes verseny, amin részt veszünk. Szerencsére nem csak a versenyeken találkozom a csapattársaimmal, hanem a mindennapokban is. Sok közös programot szervezünk, ahol a jókedv elmaradhatatlan kellék.  

Mennyire nehéz a technika mellett gumival bírni egy-egy versenyt?

Kálózi Péter: Szerencsésnek mondhatom magam, hogy az autóm elég stabilan teljesít több éve, így kicsit több pénzt lehet áldozni a gumikra is, de azért egy-egy verseny vége felé már vakarom a fejem, hogy elég lesz-e a tervezett mennyiség.

Milyen tanácsot adnál egy kezdő drifternek, mire figyeljen leginkább?

Kálózi Péter: Lehető legtöbb edzésen jelenjen meg, hogy minél jobban össze tudjon nőni az autójával! Ne legyen rest kérdezni, hogy ki hogy csinálná meg az adott pályaszakaszt, hiszen ebből tud tanulni, fejlődni az ember. 

Mik a 2019-es terveid, álmaid autó, versenyek, eredmények terén?

Kálózi Péter: Csak a szokásos: minél jobb helyen végezni a bajnokságban! Autóval kapcsolatban, pedig még egy kis lóerő jól jönne a jövőben, de ahhoz elég sok mindenhez hozzá kellene nyúlni, hogy minden bírja. Szóval ez a jövő zenéje egyelőre.