Róna Péter durva autóját mindenki irigyli, még a csapattársai is szívesen kipróbálnák egy-egy verseny erejéig. Petit a tavalyi szezonról és idei terveiről faggattuk…

 

Kezdjük egy kicsit azzal, hogy visszatekintünk az elmúlt idényre. Mennyire vagy elégedett az eredményeddel?

Róna Péter:  Egyik szemem sír, a másik nevet. Álmodtam egy “űrhajóról”, amit sikerült összerakni, viszont álmodtam egy eredményes szezonról is, ami még várat magára. Korábban az autóval, most inkább magammal nem voltam teljesen megelégedve, de persze sok pech is hozzájárult a tavalyi idényhez.

Ha lenne időutazás mi lenne az, amin változtatnál annak érdekében, hogy jobb legyen a tavalyi év?

Róna Péter: Alex Golovnya, ukrán sztárpilóta mondott egy nagyon hasznos és érdekes tanácsot tavaly. Szerinte a legfontosabb dolog a sikerhez vezető úton, hogy a versenyautó mindig legyen készen és letesztelve már két héttel a versenyt megelőzően… Ha vissza tudnék menni egy évvel ezelőttre, akkor sokkal több időt szánnék az autó tesztelésére és az apró hibák kijavítására is, hogy két héttel verseny előtt mindig minden flott legyen.

Mesélj nekünk arról, hogy milyen munka folyik jelenleg a műhelyben? Hozzányúltatok az autóhoz vagy csak letörlitek majd a port róla? ☺   

Róna Péter: Hoztam egy nagy döntést és leporolás helyett egy szinte új autóval támadok idén. A külseje marad egyedül a régi, belül minden változik. Kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot egy ausztrál cégtől, egy új motorvezérlőt és ezen kettő kombinációjával idén szeretnénk elérni a valós 1000 lóerőt. De ez mind nem tudna létrejönni, ha nem állna mögöttem a csapatom a Markom Racing Team.

Az év egyik legütősebb versenye a Trackwood. Mennyire más a felkészülés egy ilyen mezőnnyel váró versenyre?

Róna Péter: Az biztos, hogy fel kell kötnünk a gatyánkat. Ahogy a turbónyomást is maxra kell csavarnunk arra a hétvégére, így nincs mese, ott már meg kell lennie az 1000 lóerőnek! 

A nemzetközi mezőnyben mennyire ütőképes az autód szerinted?

Róna Péter:  A tavalyi és az idei fejlesztésekkel együtt, továbbá ha sikerül mindent jól beállítani és precízen összehangolni, akkor abszolút versenyképes lesz.

A profiknál már létfontosságú a jó gumi. Mennyire gátol ez meg a sok edzésben, hiszen ott azért „fáj” elfüstölni ennyi jó gumit…

Róna Péter: Hálás vagyok, hogy a világ legjobb driftgumiját viszonylag lelkiismeretfurdalás nélkül radírozhatom az edzések alatt is.

Mik a 2019-es terveid, álmaid, autó, versenyek, eredmények terén?

Róna Péter: Az autó jobb lesz mint valaha, igyekszem minél több időt a pályán tölteni teszteléssel, versenyzéssel. Azonban eredmények hajszolása helyett egyelőre egy dolgot szeretnék biztosan, felejthetetlen és maradandó élményeket nyújtani a padlógázas, koppszöges köreimmel a nézőknek és magamnak egyaránt, egy teltházas Trackwoodon például… 🙂