Hutter Ferenc „Fefe” két dologról híres: óriási showt csinál és nem fél semmitől. ☺ Óriási munka folyik a műhelyben, várva az éles teszteket. Ezekről a fejlesztésekről, az elmúlt évekről és terveiről kérdeztük őt…
Az elmúlt évben igen keveset láthattunk Téged pályán. Idén többet láthatunk vagy más terveid vannak?
Hutter Ferenc: Sajnos igen keveset láthattatok. Igen nagy fába vágtuk a fejszét. Az idei év az még a fejlesztésről és az tesztelésről fog szólni. Év elején-közepén még fejlesztünk, az év vége felé pedig tesztelünk és készülünk majd a 2020-as szezonra.
Véleményed szerint mennyire nehéz lépést tartani technika szempontjából a mezőnnyel?
Hutter Ferenc: Elég erős a magyar mezőny, szerintem európai szinten is vannak már jó pilótáink. Sok „jó” autó van; szponzor nélkül nem biztos, hogy elérhető számomra az, hogy ide tartozhassak én is.
Az utóbbi időszakban történt bármi átalakítás az autón?
Hutter Ferenc: Ez egy teljesen új építésű autó, ezért folyamatosan fejlődik, motorerőben jók vagyunk, most már inkább a hajtásláncnak a megbízhatóságán fejlesztünk és a jobb kezelhetőségen, például váltó, diffi.
Szerinted a magyar drift pilóták most már könnyedén felveszik a versenyt a nemzetközi mezőnnyel?
Hutter Ferenc: Véleményem szerint igen. Nem sok, de egy pár pilóta szerintem abszolút megállná a helyét európai szinten is itt. Ez persze attól is függ, hogy melyik bajnokságról beszélünk, mert az a baj, hogy a nagy versenyeknek is egy-két helyen eléggé „szubjektív” a pontozása.
Az AMTS mindig fantasztikus buli számotokra. Te miért kedveled elsősorban?
Hutter Ferenc: Nekem annyira nem nőtt a szívemhez, év eleji indulásnak jó. Nincs tétje, sokat lehet dumálni, meg legalább autóba ülünk.
Miben kellene neked fejlődnöd ahhoz, hogy a legjobb lehess?
Hutter Ferenc: Én nem is a fejlődést emelném ki leginkább, hanem hogy nagyon sokat kellene menni az autóval, hogy végre összeszokjunk már. Az autó nagyon sokat tudna, de így, hogy éves szinten pár „rajtot” csinálok csak vele, ez ezen a szinten nagyon kevés.
Ha építhetnél egy álomautót, akkor mi lenne az?
Hutter Ferenc: Mindenféleképpen valami japán, s15 Silvia vagy egy gt86. Erőforrásnak bőven elég lenne egy stroker 2jz egy jó szekis váltóval meg egy belevaló futóművel. 😉