Bimbó Józsi a tavalyi évben az ötödik helyet szerezte meg az országos bajnokságban a profik között, ami ebben az erős és igen népes mezőnyben nem kis feladat. Idei terveiről kérdeztük őt, miközben kicsit visszapillantottunk az elmúlt évre is…
Kezdjük egy kicsit azzal, hogy visszatekintünk az elmúlt idényre. Mennyire vagy elégedett az eredményeddel?
Bimbó József: Én teljesen elégedett vagyok a múlt szezon eredményeivel. Sajnos a szezon eleje nem indult túl jól, felrobbant a váltó, amit a 3. versenyre sikerült pótolni, ezután viszont nekünk kedvezett a szerencse és minden versenyen sikerült dobogóra állnom. Összességében úgy gondolom, hogy eredményes évet tudhatok magam mögött.
Ha lenne időutazás mi lenne az, amin változtatnál annak érdekében, hogy jobb legyen a tavalyi év?
Bimbó József: Semmit, mindennek oka volt, hogy így történt, amiből tanultunk. Mi így is nagyon élveztük a tavalyi évet, amit nagyon köszönök a Markom Racing Teamnek, boldog vagyok, hogy ilyen nagyszerű csapatban versenyezhetek!
Mesélj nekünk arról, hogy milyen munka folyik jelenleg a műhelyben? Hozzányúltatok az autóhoz vagy csak letörlitek majd a port róla? ☺
Bimbó József: Jelenleg folyik az autón némi „apróbb” fejlesztés, például a diffi pozícióján változtattunk a hajtáslánc tökéletesítése végett, emellé párosult egy kis padlólemez átalakítás is. Ezenkívül szeretném a vízhűtőt hátra vinni a csomagtartóba, ezzel kicsit javítani a súlyelosztáson. Aztán jöhet a portörlés és irány a tuning show.
Az év egyik legütősebb versenye a Trackwood. Mennyire más a felkészülés egy ilyen mezőnnyel váró versenyre?
Bimbó József: Mivel az év egyik legütősebb rendezvénye a Trackwood, elég erős mezőny szokott eljönni erre az eseményre, ezért mi egy teljes revízióval készülünk mindig, hogy minden tökéletes legyen és ne szerelni menjünk. Sajnos ez 2018-ban nem sikerült, de hála a szervizcsapatomnak sikerült orvosolni minden problémát és rajthoz tudtunk állni. Eltört a hengerfejben 2 szelephimbánk, amit sajnos csak hengerfej-levétellel lehet cserélni. Nagyon komoly csapatmunka ment a boxunkban, még csütörtök éjjel levettük a hengerfejet, hogy reggel már tudjunk kezdeni az összeszereléssel és délre elkészültünk, így még edzeni is maradt időnk.
Mennyi van még az autódban szerinted? Meddig lehet még faragni, hegyezni?
Bimbó József: Az autómban véleményem szerint még rengeteg tartalék van, de úgy érzem, hogy így sem küzdök erőhiányban. Szeretném ezt a konfigot 100%-osan kiautózni és majd utána kitalálok valami újítást.
A profiknál már létfontosságú a jó gumi. Mennyire gátol ez meg a sok edzésben, hiszen ott azért „fáj” elfüstölni ennyi jó gumit…
Bimbó József: Próbáljuk beosztani, mindig úgy csináljuk, hogy az elmúlt versenyekről összegyűlt gumikkal edzünk és az edzés utolsó órájában teszünk fel új gumikat, így tudjuk minimalizálni az új gumi-fogyasztásunkat. De fontos, hogy mindig ugyanolyan gumival edzünk, mert figyelni kell, hogy mindig minden körülmény között ugyanazzal a tapadással menjek.
Mik a 2019-es terveid, álmaid autó, versenyek, eredmények terén?
Bimbó József: 2019-ben szeretnék több nemzetközi versenyen elindulni. A cél a dobogó legfelsőbb foka. Ha lehetőségem lenne átülni egy újabb fejlesztésbe az egy Nissan GTR lenne. ☺