May Day – egy könnyed májusi nap
Csicseregnek a madarak, ragyogóan süt a nap, itt a tavasz, sőt egy-egy pillanatra itt a nyár is. Ilyen mesés, álomszerű körülmények között indultak útnak a Markomos pilóták, hogy egy csöppnyi borsot törjenek a magyar és a szlovák pilóták orra alá a May Day-en.
Máriapócs után szerencsére a technika ördöge picit háttérbe húzódott, így Turóczi Árpi balszerencséjét és egy-két apróbb műszaki gondot leszámítva nem volt akadálya annak, hogy a fiúk a legjobbat hozzák ki magukból.
A slovakiaringi pálya mindig kemény dió, hiszen nagyon gyors és agresszív megindítást követően egy igen technikás pályaszakasz következik, amit nem olyan könnyű lekezelni. Már az edzés utáni kvalifikáció jó eredménnyel kecsegtetett, hiszen a PRO kategóriában a legjobb négy között három Markomos pilóta volt: Magyar Tomi, Hutter Ferenc és Bócsik Oszi.
A PRO futamok előtt azonban térjünk ki röviden a PRO2 futamaira is, ahol Zilizi Krisztián hihetetlen köröket futott és a második helyre kvalifikálta magát. Hogy Krisztián az egész napos hihetetlen precíz és jó vezetés után miért lett „csak” negyedik? Nos, erről egy nem túl korrekt szlovák pilóta tehet. Minderről és az előzményekről Krisztián így mesélt: „Tetszett a pálya nagyon, régóta szerettem volna már indulni rajta és ez most idén sikerült is. Azért a kvaliig volt küzdés rendesen, hogy oldjam meg, de végül összejött, mert sikerült a 2. helyre kvalifikálni magam. Az első csatám a top4-be jutásért egy Mazda rx8 ellen mentem, elöl haladóként nem volt baj, viszont hátul haladóként már féltem picit mivel tudtam, hogy lassú lesz, de lecsúszott nagyon az ívről és még ki is egyenesedett, úgyhogy úgy döntöttem nem követem, hanem inkább megelőzöm, így ez indokolt volt és tovább is jutottam! Ekkor jött a fekete leve. A top4-ben kifogtam egy nagyon lassú autót, elöl haladóként ismét nem volt gond, viszont hátul annál inkább, mivel egyszerűen kigyorsítani se tudtam mögötte és ez nagyon felborította az egyensúlyomat a pályán, utána a bírok mégis visszahívták, de csak azt a csatát, amin ismét hátul kellett mennem. Másodjára rendesen ráhagytam és még így se tudtam kigyorsítani! Így a szlovák srácot juttatták tovább sajnos, a 3-4. helyért vívott csatám Kárai Peti ellen mentem, ahol a második kör végére sajnos teljesen elfogyott a gumim, ami miatt sajnos lecsúsztam az ívről. Összességében nagyon tetszett a verseny és gőzerőkkel fogok edzeni a nagyon lassú lekövetésekre, hogy ilyen fordulhasson elő még egyszer!„
A PRO csaták szerencsére már csak a tudásról szóltak, melyben a Markomos fiúkat nehezen szorongatták meg a többiek. Fantasztikus köröket ment a túl jó tapadással és gátlókkal küzdő Róna Péter és a defekt miatt kieső Hutter Fefe is a dobogósok mellett. A nap végén a dobogó második fokára Magyar Tomi, a harmadikra pedig Bócsik Oszi állhatott fel a győztes Zamecz Norbert mellé.
A két boldog pilóta így mesélt érzéseiről:
Magyar Tomi: „Igazából már a kvali körön is csodálkoztam, mivel belülről mindkét körön hibáztam, így nem voltam elégedett, de miután megtudtam, hogy a második lettem nagyon örültem! Nyilván nyerni érkezünk, főleg, hogy tavaly is megnyertem ezt a fordulót, de Zamecz Norbi nagyon jó pilóta, az autójának minden mozdulatán látszik, hogy jól össze van rakva és jól irányítható, stabil, és emellett gyors is. Hátul haladóként nem is tudtam tartani a tempót, így minimálisan lemaradtam, szóval megérdemelten nyert, így be kellett érnem a második hellyel!”
Bócsik Oszi: „Nagyon elégedett vagyok a harmadik hellyel! Boldogsággal töltött el, hogy az autó kibírta ezt a versenyt technikai hiba nélkül. A végeredménynek nagyon örülök, élmény volt ezen a pályán ilyen erős mezőnyben versenyezni.”
A csapat hamarosan újra útra kel, hogy újabb kupákkal és értékes pontokkal a tarsolyukban térjenek majd haza.